Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen: http://dx.doi.org/10.25673/86286
Titel: Towards a framework of planning collaborative learning scenarios in computer science
Autor(en): Hawlitschek, Anja
Berndt, Sarah
Schulz, Sandra
Erscheinungsdatum: 2021
Art: Konferenzobjekt
Sprache: Englisch
URN: urn:nbn:de:gbv:ma9:1-1981185920-882395
Schlagwörter: Collaborative learning
Curricula planning
Programming courses
Higher education
Computer science education
Zusammenfassung: The planning and implementation of collaborative learning is perceived by teachers as demanding and time-consuming. In addition to individual learners, groups must be taken into account – with their group dynamics, demands on group coordination, and group experiences. Our aim is to develop a framework for the instructional design of collaborative learning in computer science to support a systematic evidence-based implementation. In the article, we describe a work in progress framework, encompassing didactic analyses and decision fields, which are relevant for the planning phase. We provide recommendations for actions based on the results of empirical studies as well as a short teaching vignette to illustrate application in practice.
URI: https://opendata.uni-halle.de//handle/1981185920/88239
http://dx.doi.org/10.25673/86286
Open-Access: Open-Access-Publikation
Nutzungslizenz: (CC BY-NC-SA 4.0) Creative Commons Namensnennung - Nicht kommerziell - Weitergabe unter gleichen Bedingungen 4.0 International(CC BY-NC-SA 4.0) Creative Commons Namensnennung - Nicht kommerziell - Weitergabe unter gleichen Bedingungen 4.0 International
Sponsor/Geldgeber: Transformationsvertrag
Enthalten in den Sammlungen:Fakultät für Humanwissenschaften (ehemals: Fakultät für Geistes-, Sozial- und Erziehungswissenschaften) (OA)

Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
Hawlitschek et al._Towards a framework_2021.pdfZweitveröffentlichung511.25 kBAdobe PDFMiniaturbild
Öffnen/Anzeigen