Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen: http://dx.doi.org/10.25673/120565
Titel: Conditions for culturally responsive teaching among in-service and pre-service teachters
Autor(en): Ulbricht, JolinaIn der Gemeinsamen Normdatei der DNB nachschlagen
Gutachter: Schachner, MajaIn der Gemeinsamen Normdatei der DNB nachschlagen
Lindau, Anne-KathrinIn der Gemeinsamen Normdatei der DNB nachschlagen
Jugert, PhilippIn der Gemeinsamen Normdatei der DNB nachschlagen
Körperschaft: Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Erscheinungsdatum: 2025
Umfang: 1 Online-Ressource (XXV, 175 Seiten, Seite XXVI-LIII)
Typ: HochschulschriftIn der Gemeinsamen Normdatei der DNB nachschlagen
Art: Dissertation
Datum der Verteidigung: 2025-08-18
Sprache: Englisch
URN: urn:nbn:de:gbv:3:4-1981185920-1225208
Zusammenfassung: With growing cultural diversity in German schools, teachers face rising demands to meet all students’ needs. Culturally Responsive Teaching (CRT) provides a framework to investigate intraindividual processes of pre-service and in-service teachers. Key components are critical reflection, diversity-related attitudes and beliefs, and CRT self-efficacy. This dissertation investigates how contextual conditions, and psychological interventions relate to these components. Three studies were conducted: 1) a quantitative study on contextual conditions, diversity-related attitudes, and CRT efficacy among in-service teachers; 2) a qualitative, quasi-experimental study on critical reflection, cultural diversity beliefs, and CRT efficacy among pre-service teachers; 3) a qualitative study using grounded theory on intraindividual processes of White pre-service teachers’ cultural diversity beliefs. Findings highlight school climate, school composition, and the Identity Project as conditions for CRT.
URI: https://opendata.uni-halle.de//handle/1981185920/122520
http://dx.doi.org/10.25673/120565
Open-Access: Open-Access-Publikation
Nutzungslizenz: (CC BY-NC-ND 4.0) Creative Commons Namensnennung - Nicht kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International(CC BY-NC-ND 4.0) Creative Commons Namensnennung - Nicht kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International
Enthalten in den Sammlungen:Interne-Einreichungen

Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
Dissertation_MLU_2025_UlbrichtJolina.pdf2.15 MBAdobe PDFMiniaturbild
Öffnen/Anzeigen